2014. március 1., szombat

Farsangi időszak

Idén a felnőtt farsanggal kezdődött a télűzés. Az iskolai szülői munkaközösség szervezésében, febr. 8-ra volt kitűzve. Évek óta tudjuk (ovi rendezte eddig, de most nem akadt összefogó ember a kisgyerekeke mellett), hogy a farsang nem csak a bálról, hanem leginkább a felvonulásról, a beöltözésről szól. Nehéz összeszedni a faluban a vállalkozó kedvű egyéneket, legyenek azok fiatalok, középkorúak, vagy idősebbek. Sajnos ez idén sem történt máshogy, és bizony iskolás gyermek szülőjeként muszáj volt ezen feladatot is magunkra vállalni. A fiatalok idén nem voltak aktívak, és a megszokottól eltérően a nyugdíjasok sem öltöztek be. Viszont állandó szereplőként az önkormányzat dolgozóira lehetett számítani. Ők voltak az első fellépők: R-GO és a gidák néven. Aztán következtek a Kőkorszaki szakik, igazi fajárgányukkal, majd a "Mutáns kanász" táncát láthattuk (ki kicsit nagyra nőtt, és 6 lába lett).
Ezután következtünk mi, akik a 70-es évekbeli tánciskolát szerettük volna megeleveníteni. Kis tánctanulással az elején, majd egy jó kis zenére táncolással utána. Nem minden alakult azonban a tervek szerint ... túl hangos volt a zene az elején,a srác szövegét nem nagyon lehetett hallani, pedig ott az lett volna a lényeg, hogy az ő utasításait követve tanulunk meg néhány alap lépést. Nehezítette a dolgot az is, hogy a délután elgyakorolt lépések mellé betett néhány újat, ami miatt azt sem tudtam, mi a csudát akar ... úgy éreztem elsüllyedek szégyenemben. Kínomban annyira nevettem, még a könnyem is kijött, bár utána azt hallottuk, hogy nem volt rossz, belefért a farsang fílingjébe. Utánunk következtek még a felemás táncosok (a Csillag születiken már láttam ezt a produkciót, de bőven belefért egy ismétlés)
A bál nagyon jól sikerült, jó volt a hangulat, és nagyon sokan is voltak, bár a kezdet nem adott okot reménykedésre. Jól éreztük magunkat, a tombolán is nyertünk (nagy szó), és a bevétel is nagyon jó volt (iskolai szülői munkaközösség rendezte a bált).

A második farsangi forduló az oviban volt, 2 nappal a felnőtt farsang után. Őszintén bevallom, nem volt időm készülődni, Petit Piroskának szerettem volna (Samiról volt egy ilyen jelmezünk), Samu pedig kiskutya lett volna az eredeti tervek szerint (kutyusjelmezünk volt a szomszédból). Vasárnap azonban, amikor akartam összekészíteni a jelmezeket, Pepcsi bejelentette, hogy ő ugyan nem lesz Piroska (milyen jó is, ha vannak nagytesók, akik nyekegnek neki, hogy a Piroska lány ...).  Kiskutya szeretett volna Peti is lenni ... még szerencse, hogy Samit könnyű megfűzni, így lemondott a kutya-jelmezről (ami Pepire is jó), és bevállalta, hogy akkor ő szívesen lesz karácsonyfa (Máté volt egyszer, szóval a jelmez adott volt). Én is beöltöztem a szombati ruhámban Piroskának, szóval teljes harci díszünk volt hétfőre. Ovis felvonulás is jól sikerült. Az oviban volt, amit jövőre nem hagyunk, mert nagyon szűken voltunk, és ugyanez a műsor simán lemehetett volna a közösségi házba is, egy szombat délután, ahol simán elfértünk volna, és mindenki megnézhette volna, aki kíváncsi volt a kis ovisokra.
A felvonulás után egy rövid kis mesét báboztunk el a gyerekeknek, majd közös irányított tánc kezdődött, majd falatozhattak a gyerekek egy kis rágcsálnivalót és kaptak üdítőt. Utána szabad tánc volt. Már aki táncolt, mert az én két kiscsoportos gyerekem inkább játszott a sarokban, hisz ritkán van alkalmuk a nagy csoportszobában játszani. De jól érezték magukat, ez a lényeg.

A harmadik felvonás az iskolás farsang volt. Szülőknek nem volt nagyon ötlete, úgyhogy  mivel nekem kell őket felkészíteni, én mondtam meg, mi legyen: banyabálba szerettünk volna menni. Osztályszinten történt a beöltözés, közösen próbáltunk előtte is. A napközis tanító néni és én is beöltöztem velük, és egy egyszerű kis koreográfiát találtunk ki, amit a kis elsősök is elő tudnak adni. Készültek a seprűk is, és amikor már majdnem mindenkinek volt, megnyugodtam, mert látszott, hogy jó lesz az egész. A lelkes apukák, nagypapák vesszősöprűt csináltak a gyerekeknek, amitől még banyásabb lett az egész. Az egyik anyuka bevállalta, hogy megcsinálja mindenkinek a szemüveget és a banya-orrot, ami igencsak jól sikerült, így mindenkinek hatalmas kampós orra lett. Beöltözés után pedig ne is nagyon lehetett megismerni a gyerekeket. Aranyosak, lelkesek voltak. A táncban ugyan volt egy kis baki (nem mindenki találta meg a párját), de összességében nagyon aranyos kisbanyák voltak. Vidám, jó kis mulatság volt ez is :)

Az iskolás farsang előtti héten pedig népszokást is felelevenítettek délután a gyerekek: kisze-bábot égettek.
Reméljük, ezzel a sorozattal a telet is ténylegesen elűztük ...

Képekben itt lehet gyönyörködni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése