2011. december 8., csütörtök

Télapó, Télapó, Télapó

Nem véletlenül írtam 3-szor:
ahogy ma Máté fogalmazott: túl sok csokit hozott. És túl sokszor jött ...
Pedig a Zsombis Mikulást (amikor a keresztszülők és Zsombi jön/vagy mi megyünk a fiúk (Máté és Zsombi) megszületése óta) kiiktattuk annyiban, hogy kirakták a csizmákat, és Mikulással akkor nem találkoztak (4 éve rendszeresen jött házhoz a Télapó).
Ennek komoly oka van: már tavaly is azt beszéltük, hogyha túl sok Télapóval találkoznak a gyerekek, elveszik a várakozás, a találkozás okozta izgalmak öröme.
Én gyerekkoromban nem emlékszem, hogy egyszer is találkoztam volna Télapóval, viszont emlékszem a várakozás, a leskelődés izgalmaira.
Az ovis Mikulás (színdarabbal) vasárnap jött a közösségi házba az óvodásoknak (ill. minden gyereknek).
Várták a gyerekek, készülődtek. Samit is beültettem az első sorba az ovisok közé. nem is volt gond, kb. az előadás feléig, amikoris egy rabló jelent meg a Mikulás házában és az ajándékokat követelte. Samci megijedt valamitől és sírni kezdett. Persze mentem megvigasztalni, de elég nehezen ment. Amikor a színdarabnak vége lett, a gyerekek névre szólóan megkapták a kis csomagjukat (persze Sami nem mert egyedül kimenni, én vittem, de elvette, megköszönte). Aztán az apja rávette, hogy üljön bele a Télapó ölébe egy fénykép erejéig. Ekkor már nem volt semmi gond :)

Kedden az ovisok az iskolások színdarabjára voltak hivatalosak (én is mentem a kicsikkel), ahol az önkormányzat csomagját kapták meg. Pepinek nagyon tetszett az előadás, a mama kezében járt keze-lába.

Marcsiék kedd este jöttek le, Télapót kiiktattuk, csomagot a csizmába kapták.
Persze a mamáknál is járt a Télapó. Mindenhol csak egy kis csomagot kaptak, de a sok kicsiből bőven összejött annyi édesség, amivel kihúzzák húsvétig ... vagy még tovább. (persze az édességeket anya lefoglalta és szabályozza az elfogyasztásukat).

Apával is voltak a céges Mikulás-rendezvényen pénteken, ahol bábszínházi előadás várta a gyerekeket, kaptak kakaót, kalácsot és egy Miki-csomagot.

Miki elmúlt, várhatjuk a Jézuskát :)

https://picasaweb.google.com/106241589772031548491/2011Dec?authkey=Gv1sRgCKjj1fOU1_v96wE#5684005938370670354

2 megjegyzés:

  1. Én is pont így gondolom hogy túl sok ez a Mikulás...csak a bölcsiből 2 csomagot kapott,aztán volt itthon,de kaptak még nagyitól,tesóméktól,dédiktől...persze elkoboztam gyorsan és szelektáltam.Szerintem a továbbiakban megbeszélem hogy inkább ne vegyenek semmit,mert így túl sok!A Jézuska sokaságról ne is beszéljünk,de az picit azért más:)

    VálaszTörlés
  2. Azért tegnap Máté megkérdezte, hogy és mikor jön a Mikulás? Az, amelyik mindig házba szokott jönni ... mondtam neki, hogy az a Miki a cipőkbe rakta idén a csomagot.

    VálaszTörlés