2011. március 12., szombat

Autó2


























Tegnap volt a napja, hogy a Zsolti elmenjen autót venni. Kigyűjtött párat a használautó.hu-ról, és a címek alapján mentünk. Mert végülis nem csak a haverjával ment, hanem én is elmentem velük. Éjszakás volt, és féltem, ha vesz autót, és egyedül jön haza, elalszik. A héten egy nap sem aludt valami sokat.
Mátét leadtuk anyunál, hogy majd ő elviszi az oviba (persze a mama nem vihette, felkeltette a bátyust :)), Samu pedig a Vera mamával maradt. Nagyon jól elvolt egész nap (pedig későn, már fürdetéskor értünk haza), aludni is aludt.
Először Veszprémbe mentünk (vittük magunkkal a dédit is, ha már arra jártunk, kiraktuk a nénjééknél, egyébként is menni akart, így legalább nem kellett buszoznia). Megnéztük az autót, sötétkék volt, és nekem nagyon tetszett, de a fiúk azért találtak benne hibát, és az ára is kicsit sok volt. Szóval mentünk tovább.
Fehérváron egy fehéret néztünk, aminek sajnos még több hibája volt.
A diósdinak még a fehérvárinál is több, tehát a lista végére került.
Nem kell nagy hibákra gondolni egyébként az első kettőnél, főleg esztétikai hibák voltak, de a fiúk szebbet szerettek volna. A diósdinak más baja is volt, úgyhogy arról teljesen lemondtunk.
Pesten néztünk még egy kéket, ami 5 üléses volt, bikázni kellett, és kiderült, hogy törött is volt több helyen, úgyhogy attól villám gyorsan elbúcsúztunk.
Volt még egy utolsó Touran a listán, de az eddigiek után nem nagy reményekkel mentünk tovább. Aztán jött a kellemes meglepetés.
Az utolsó autó (ha ez sem lett volna jó, néztünk volna másmilyet) ugyanolyan kék volt, mint az előző, viszont nem volt törve, végig szervizelve volt , szép volt a belseje, bár ezt is bikázni kellett, de állítólag a 2-3 hós állástól (a mi suzukink is úgy lett eladva, hogy a hidegekben nem indult, tolni kellett). De ezen kívül nem volt semmi baja. Variáltam rajt, hogy befér-e a 3 gyerekülés egymás mellé, nem vettem volna rá mérget, de lemérettük a mamával a 3 ülést egymás mellett, és elvileg befér. Viszont elől kikapcsolható a légzsák, ha esetleg mégsem.
Fiúk elmentek próbakörre, én addig pihentem baromira fájt a fejem (valószínű a kevés ivástól és a széltől).
Aztán mentünk a Zsoltival egyezkedni. Én nem vagyok egy alkudozós, de ő igen. A kocsi eredeti ára 1.890.000 ft, de ennyit sehogy sem fizettünk volna. Első ár 1.830.000 volt, aztán még 60-at elengedtek. A Zsolti még tovább ment volna, de nem tudtak többet engedni. Viszont az eredetiségvizsgálatot megcsinálják (20.000), és csinálnak egy nagyszervízt is (kb. egy 100-as). A kocsit még otthagytuk, mert ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, hogy ne kelljen adót fizetni utána), de csütörtökre, mire megyünk, mindent megcsinálnak, forgalomba helyeztetik, nekünk csak át kell venni majd.
Vége 1.770.000 lett, de a szakértők szerint igencsak jó vásárt csináltunk, és nagyon jó autót választottunk (igaz, mint kiderült, csak egy félregépelés volt az oka, hogy Zsolti ilyen autót nézzen, de ez nem számít, legyen már nekünk is szerencsénk valamiben :)
Remélem, meg leszünk vele elégedve. Már alig várom a csütörtököt (a 4 napos ünnep miatt húzódik egyébként ennyire el).
Tegnap viszont kiderült, hogy Zsolti jogsija lejárt (orvosi része már fél éve !!!), úgyhogy sűrű lesz a jövő hét: szerdán doki, okmányiroda, hogy kapjon egy igazolást, amivel vezethet majd. Én nem szívesen vezetnék keresztül BP-en, főleg egy új autóval (nekünk új). Egyébként 2004-es.

1 megjegyzés: