2011. május 28., szombat

Kontroll

Petit szerdán kellett visszavinni az újszülött-osztályra, kontrollra a születése körüli események miatt.
A kontroll időpontja már a zárójelentésén rajt volt, csak épp azt nem mondta akkor senki, hogy mi miatt is kell visszamennünk. Aztán persze kitaláltuk, hogy biztosan a ballonos lélegeztetés miatt akarják látni.
Az elmúlt 6 hétben (főleg az elején) igyekeztem utánanézni, mi lehet a ballonos lélegeztetés következménye. Vagyis nem is a lélegeztetés, hanem az előtte levő/vagy nem levő oxigénhiány következménye.
Arra jutottam, hogy az enyhe oxigénhiány a mozgásfejlődésben jelenhet meg először: nem szeret hason lenni, csak egyik oldalról hajlandó szopizni, később nem szimmetrikus a mozgása, merevek az izmok, megkésett lehet a mozgásfejlődés. Aztán iskoláskorban a tanulási nehézség lehet a születéskori oxigénhiány miatt.
Anyukák javasoltak gyógytornásszal ill. neurológussal való vizsgálatot. Gondoltam, erről majd megkérdezem a gyerekorvost is.
A siófoki kórházból havonta egyszer jön a védőnőhöz gyerekorvos, gondoltam, őt sem hagyom ki. Amikor volt, először megvizsgálta Petit (még nem szóltam semmit). Mindent ugyanúgy csinált, mint ahogy a korának megfelelően kell. Ezután mondtam a dokinak, mi volt születésekor. Ő akkor azt mondta, hogy nem lát semmiféle elmaradást, de azért kell majd visszavinni a kórházba, mert 6 hetesen már több mindent tudnak figyelni.

A vizsgálat eredménye: Minden ok, a drnő sem talált semmit, amiben elmaradna, pedig alaposan megvizsgálta. Korának megfelelő, negatív státuszt írtak a papírjára, de többször rá szeretnének nézni, így 7 hét múlva újabb kontroll. Persze, inkább nézzenek rá többször, hogyha időközben észrevesznek valamit, akkor időben lehessen lépni. Megkérdeztem, hogy mi a véleménye a gyógytornászról, meg kellene-e mutatni, de azt felelte, hogy nem lát semmit, ami indokolná, és ha később lesz valami, akkor úgyis javasolni fogják.
Egyáltalán nem biztos, hogy később akármi baj is lenne, de nem tudjuk, hogy abban a kis időben, amíg nem vett levegőt, fellépett-e oxigénhiányos állapot, és ha igen, akkor mennyi ideig tartott, ill. milyen fokú volt. Nagy mértékű biztosan nem, hisz ahhoz több idő kell, és akkor súlyosabb következmények vannak. Viszont a biztonság kedvéért többször visszarendelik vizsgálatra. De inkább százszor feleslegesen, mint egyszer későn.
Kérdeztem, hogy miért lett a kiskönyvében az "újra lett élesztve" aláhúzva. A válasz az volt, hogy már ez a kevés ideig tartó maszkosballonos lélegeztetést is annak kell venni, de perszenem lehet egy kalap alá venni azzal, amikor a szív is megáll.
Még azt is mondta a drnő, hogy ilyen szintű oxigén nélküli állapotokkor nem szokott gond lenni, de azért ránéznek, nehogy épp most legyen a kivétel.

Megkérdeztem a köldökét is, mert kicsit nagy neki. Azt gondoltam, hogy talán ilyen nagyot hagytak neki, mert mindig ekkora. Szóval nem csak akkor dudorodik ki, ha sír, hanem alapból ilyen, és az elejétől fogva. De nem nagyot hagytak neki, hanem van egy kis köldöksérve, de nagyon kicsit, tennivaló sincs vele, magától vissza fog húzódni.

1 megjegyzés: