2011. május 22., vasárnap

Méhek

Fagyizásból tartottunk hazafele, amikor a szomszédasszony (Dóri) elhajtott mellettünk kocsival, majd visszatolatott. Ő mondta, hogy szerinte menjek át a fiúkkal (Samu, Laci, Peti, én) az út túloldalára, mert őelőttük van egy méhcsalád, amim kiszabadulhatott, nehogy megcsípjenek minket a méhek. Persze a Máté jóval előttünk járt (futóbicajával volt), de őt megsürgette, hogy menjen gyorsan a méhektől.
Én meg gyorsan sietősre vettem a sétát, mert a kapukulcs nálam volt, féltem, nehogy visszaforduljon Máté. Mire mi odaértünk, addigra már nem rajzottak a méhek, de úgy csüngtek a fán, mint a filmekben. Rengeteg méh ...
Vártunk egy kicsit, nem tudtam eldönteni, hogy merjek-e menni vagy sem, de aztán megjelent a szomszéd, aki méhészkedéssel is foglalkozik, ő mondta, hogy menjünk nyugodtan. Betessékeltem a fiúkat, mert nekiálltak begyűjteni a méheket.
Persze az én udvarhoz szokott gyerekeim mentek volna ki, de a méhek csak nem akartak a kasra telepedni. Kiderült, hogy csak másnap viszik el őket, így amikor már nem röpködtek, kiengedtem a fiúkat, de a biztonság kedvéért a mama fele irányítottam őket.
Durva volt ilyen közelről látni egyébként: egy leterített lepedőn volt középen a kas, amit a lepedővel együtt teljesen elleptek a méhek ...
A szomszéd meg ujjatlan pólóban ment közéjük ... igaz, a fejére vett méhészsapkát.

Mint később kiderült, a Dóri arra lett figyelmes, hogy Csabi az udvaron mondogatja, hogy megcsípnek a méhek! Az udvarukban rajzottak, aztán amikor Máté odaért, akkor az autó felett röpködtek, mire mi odaértünk, akkor már a fán lógtak. Pedig csak 7 házzal voltunk arrébb ...

Egyébként meg szerencse, hogy ért a méhekhez a Ricsi ... nem is tudom, ki gyűjtötte volna be őket. Pedig nem az ő méhei voltak.
Valószínű valami történhetett a méhekkel, az anyát a fa alatt találta meg, de már megdöglött. És állítólag két anyát talált ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése