2012. október 30., kedd

Rajzolás

Mint rajz műveltségterületes tanítónak, soha nem gondoltam, hogy valaha is olyan nagy problémát okozott volna a rajzolás, bár tény, hogy az utcán nyárestéken portrékat rajzolgató művészekről fényévekre voltam, és még jelenleg is vagyok. Olyan élethű embereket nem tud mindenki rajzolni.
Vagy mégis???
Vanda barátnőm egyik nap azzal lepett meg minket (egy csomó topik-mamit), hogy feltett egy képet ezzel a szöveggel: "Na, ezt én." Döbbenet. Hatalmas. Egy nőt ábrázoló kép volt, hihetetlen módon profi kép, gyönyörű, és nem is tudom ennél tovább fokozni. Persze rögtön volt, aki rákérdezett: jobb agyféltekés rajzolás?
Nekem meg igazából fogalmam sem volt, mi is az, de nagyon, de nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Kiderült, hogy 4 napos tanfolyamon (vagy minek nevezzem) vett részt, aminek ez a csodás rajz lett az eredménye. Nagyon érdekelt, én is szívesen részt vennék egy ilyenen, de az árak ledöbbentettek, több tízezresbe kerül. aki ismer, tudja, milyen smucig vagyok, ilyenre tuti nem adnék ki ennyi pénzt, de kiderült, hogy könyv is van ilyen.
Belevetettem magam a böngészésbe, és találtam is, sőt, le is lehet tölteni. Nem voltam rest, meg is tettem, és szabad perceimbe böngészgettem, és elkezdtem.
Először önarcképet kellett tükörből rajzolni, majd egy személyt emlékezetből (Samit választottam, de nem ismerhető fel, bár embernek bőven ember), majd egy kéztanulmány következett.
Ezután kezdődött a magyarázat.
Jobb agyfélteke, bal agyfélteke, a bal pontos, precíz, elnyomja a jobbot, ami a művészibb, csak nincs lehetősége. Tennivaló: el kell hallgattatni a balt.
Feladat: fejjel lefelé tartott kép rajzolása, mert így nem a formára figyel a bal, hanem csak vonalakat kell rajzolni, arányokra, szögekre figyelni. Ez unalmas a bal agyféltekének, feladja a küzdelmet, a jobbnak viszont nem számít az idő, a megfigyelés, így tényleg nagyon klassz rajz sikeredett.
Ezt 2-3-szor ismételni kell, aztán lehet továbblépni.
Jelenleg itt tartok, nagyon kíváncsian várom, mi lesz a végkifejlet. Persze gyorsabban haladnék, ha több időm lenne, de az sajnos nincs ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése