2011. január 22., szombat

Ez is elérkezett

Máté ovis életéről van szó.
Röviden az előzmények:
Máté 2,5 éves kora óta nem alszik délután. Ez akkor sem változott, amikor elkezdett oviba járni. Kipróbáltuk, nem aludt, így nem erőltettem, hogy maradjon ott délután, hisz nem láttam értelmét, ha nem alszik. Nem is volt ebből gond, hisz otthon vagyok, nem okozott gondot, hogy fél egyre menjek érte.
Múlt szerdán viszont úgy jött haza az oviból, hogy váltig állította, hogy ő bizony másnap ott alszik az oviban. És ezt hallgattam egész délután. Másnap vinni kellett párnát, takarót, venni kellett fogkrémet, fogkefét, mert az elhatározás szilárd volt. (persze kiderült, hogy nem egyedül találta ki, hanem a kis barátjával beszélték meg, hogy a SzucsMáténak ott kell aludnia).
Gondoltam, 2 próbanap elég lesz. Első nap kicsit sokáig forgolódott, de csak elaludt, és ameddig nem aludt, addig is csöndben volt, pedig a barátja mellé fekhetett.
Pénteken sem volt gond, viszont este nehezebben ment az elalvás. És ez az, ami nem nagyon tetszik nekem. Mert eddig egyszerre mentek aludni a Samuval, igaz külön szobában, de nemsokára eljön az ideje, amikor egy szobában fognak aludni. És jó lenne, ha egyszerre mennének. De az is lehet, hogy idővel átáll a kis szervezete, hogy délután is alszik, és ennek ellenére este is időben elalszik majd.
Csak ugye az is gond lehet, hogy én viszem este Samut aludni, Máté pedig vagy az apjával, vagy a mamával alszik el mese után, de ha a mama van (apja délutános), számolja a napokat, mennyit mesél még a mama. És nyekeg, mert neki apa kell. Viszont ha alszik az oviban, és később alszik el, akkor amikor éjszakára megy a Zsolti, akkor is a mamával kell elaludnia, és tartok tőle, hogy az már sok lesz ... na nem tudom.
A héten 3 nap beteg volt, a maradék két nap nem volt gond, aludt az oviban, és este sem olyan későn aludt el, mint először, de a fél 9-es alvástól messze van. A héten elsz éjszakás az apja, még kipróbáljuk, aztán meglátjuk, mi legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése