2012. június 7., csütörtök

Szörpök

Eddig nem nagyon volt jellemző, hogy szörpöt csináltam volna. A gyerekek itthon általában vizet isznak, néha üdítőt (alkalmakkor, vagy ha vendég van nálunk).
Idén viszont elhatároztam magam, hogy csinálok szörpöt is.
A bodzával kezdtem. Vera mama udvarában van bodza, Samcival szedtünk 30-35 kisebb-nagyobb virágot, itthon megmostam, összeszeltem a citromot, tettem rá vizet, és állni hagytam. A recept Timitől származik.
Aztán leszűrtem, tettem bele egy kevés tartósítószert, na meg cukrot, és kész is volt a finom bodzaszörp. Ami talán eléggé sokáig ki fogja húzni, hiszen Samci és én isszuk csak, és én is nagyon ritkán. Máténak nem ízlik sajnos.
A második körben meggyszörpöt csináltam. Úgy döntöttem, hogy idén nem lesz meggylekvár, az előző kísérlet nem sikerült túl jól, rajtam kívül pedig senki nem ette. Zsolti nem lekváros, Máténak meg a sárgabarack a mindene.
Szóval szörp készült a nagyon finom, édes, bordó meggyből, amit anyuék szomszédjának kertjében szedtünk (van engedély, hisz csak nyaraló :)). 2 vödörrel lett, mind2 fiúval szedtem egy-egy vödröt. Máté nagy lelkesen szedte a fán, ő már tud kapaszkodni, Samci pedig lelkesen rakosgatta a vödörbe, amit én leszedtem és a kezébe adtam. Persze a fára őt is fel kellett tenni, ha csak egy pillanatra is, és üldögélni, nem meggyet szedni :)
A meggyszörp receptje is Timitől származik, és bár szalicilt írt, nekem nem volt itthon, így ebbe is nátrium-benzoát került.
Kicsit macerásabb volt az elkészítése, mint a bodzának: megmosni, kimagozni, turmixolni, csöpögtetni sokáig. A csöpögtetés okozta a legnagyobb problémát, mert először apránként akartam a textilpelusba rakni, de csak jól beitta, csöpögni nem akart rendesen. Aztán Timi leírta a frankót: ki kell teríteni az edényre a pelust, bele a meggyet, aztán összekötni, fellógatni. Na így mindjárt egyszerűbb lett, és igaz, hogy szépen lassan, de kicsöpögött. Ekkor ment bele a tartósítószer és a cukor, majd üvegekbe került, és most a kamrában vár a sorsára.

Szörp nem fog több készülni, viszont a nyár folyamán muszáj lesz eperlekvárt és sárgabaracklekvárt főznöm, hisz nagyon megcsappant a lekvárkészlet, tán pár üveggel van már csak összesen.

1 megjegyzés:

  1. Tök ügyes vagy :) De jók is lesznek ezek télen! Mondjuk a bodza nálunk addigra mindig elfogy, tipikus nyári hűsítő szerintem :)

    VálaszTörlés