2012. szeptember 11., kedd

Fogak mennek, fogak jönnek

Kinek mi.
Máténak mennek, folyamatosan, de persze azért jönnek is, Pepcsinek pedig csak jönnek.
Múlt hét csütörtökön esett ki Máté bal első felső foga, és így teljesen fogatlan lett elől felül ... olyan kis viccesen néz ki. Ááá, tök gáz, de ez a foga sem teljesen magától esett ki ...
Az úgy volt, hogy picit mozgott neki. De már régóta. Csütörtökön délután elmentünk fagyizni, meg a játszótérre, ahol a csúszdára akart felszaladni. Persze a csúszós részen, viszont Samu megelőzte, felmászott rendesen, és leült, hogy csúszik. Máté meg kapaszkodott felfelé, és egyik sem akart engedni. Nagyon megharapta a Samut, sírt szegény, és jött mutatni, mennyire megharapta a lábát Máté. Térde felett a combjában tisztán látszottak a fognyomok, és lila is volt szegénynek. Odaparancsoltam Mátét, és szájon vágtam. Pepcsi viszont elindult, így szaladtam utána. Sírt Sami, Máté ... aztán Máté megszólalt: kiverted a fogam ... úúúú. Nagyon vérzett neki, egy papírtörlőt tettem a szájába. Utána megmondta, hogy ő húzta ki, mert annyira kifordult. Gondolom, amikor megharapta Samut, nagyon meglazulhatott neki, a szájba verés meg plusz rátett. 
Ma pedig újabb fogától szabadult meg, most viszont teljesen magától, segítség nélkül esett ki. Most persze nem is vérzett, és csak Máté segített a kipottyanásban az állandó piszkálásával. Már teljesen le tudta hajtani, és egyszer csak kiesett.
Olyan hirtelen jött ez a sok fogkipotyogás ... az elsők után utánaolvastam, és pár hónak, vagy akár évnek is el kellett volna telnie, úgy emlékszem ... Most viszont lett egy kis összevisszahiányosfogú 6 évesem :)

Pepcsinek pedig ma vettem észre, hogy mindkét felső 3-as foga csücske (de tényleg csak a csücske, mert elég hegyesnek néz ki) áttört. Így 7,5 hó után végre gyarapodott a fogai száma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése