2012. február 4., szombat

Farsang

A mai nap:
A süteményeket elkészítettem csütörtökön és pénteken, így arra nem volt gond.
Pár napja csak egyszer ébred Peti, én viszont így fél 6 körül felébredek, és bár nem kelek fel akkor, pihenek még, vissza viszont nem tudok aludni. Így volt ez ma is ... 6 körül felkeltem, gyorsan tettem a tűzre, majd odatettem főni a tojásokat. Nagy sírást hallottam ... szaladok be, Sami is, Pepi is sír. Hogy melyik kezdte, és hogy ezzel ki volt, aki felébresztette a másikat, arra nem kaptam választ. a lényeg, hogy már egyik sem aludt vissza. Pepcsi szopizott, majd elkezdett játszani a szőnyegen, így őt magára hagytuk, mi meg kimentünk Samival, hogy amikor a mama megérkezik a zsemlékkel, gyorsan tudjam csinálni. Sajt lereszelve, uborka összevágva, tojás felkarikázva.
mentünk vissza, felöltöztettem őket (Máté is felébredt eddigre), majd megjöttek a mamák. Amíg anyu lefoglalta Pepit, addig anyóssal megcsináltuk a szendvicseket (amit vittünk a farsangra), aztán Pepit anyu letette aludni, én meg kimentem a nagyokkal szánkózni! Mert igen, mikor máskor, mint megint addigra essen nagy hó, amikor igazából nem nagyon kellene (a farsang miatt -2 éve szintén ugyanígy volt).
Így amíg Pepi aludt, addig én eldobáltam a havat (imádok havat lapátolni!), Máté elhúzta Samit a mamáig meg vissza. aztán én lettem a "ló", aki húzza a lovasszánt :). Fordultunk egyet, aztán jött az Anita és amíg én elsöpörtem a ház körül is a havat, addig ők 3-an csúszkáltak a domboldalról. Nagyon tetszett nekik!!!
Ezután bementünk a házba, és elkezdtünk készülődni. Átöltöztek, és rájuk került a jelmezüknek az a része, ami otthon is felvehető.
Külön szervezést igényelt, hogy hogyan is jutunk el a farsang helyszínére. Mivel már egy hete minden azt harsogta, hogy szombatra milyen nagy hó lesz, ezért már hét elején lebeszéltem a Balázzsal, hogy ő lesz az áldozat, aki elfuvaroz minket. zsolti dolgozott, én pedig ilyen időben nem vezetek ...
Anyu, Máté, Sami és én voltunk az első körben, na meg a szendvicsek, a sütik és a jelmezek.

Nagyon lassan mentünk a hó miatt, de szerencsésen odaértünk 3/4 10 után. 10-re volt tervezve a kezdés, ezért is nagyon csodálkoztam, hogy sehol egy autó, és bent is pár ember volt csak. Süti semmi ... hú, mi lesz itt? gondoltam, de aztán a kezdésre megszaporodtunk, bár tömeg nem volt...

Átöltöztettem Samit (tündéri Piroska lett), aztán Máté elszakította a varázslókalapján a gumit tartó kartont ... cellux sehol, anya majd felrobbant, de aztán sikerült megoldani a problémát 2 újabb lyuk kreálásával. Samci ez idő alatt a többi kiscsoportossal együtt elől ült, közben csócsálta a pogácsát és itta a szörpöt, amit Piroska a nagymamának vitt (volna). De legalább nyugiban elvolt :)

És akkor a menetrend:
Először a nagyok adtak elő egy lakodalmas jelenetet, majd versek következtek. Ezután charleston-t táncoltak. Nagyon aranyosak voltak! 8de hogy megint mi maradtunk ki abból, hogy fehér ing kellett volna ... bosszantó, ciki, pedig nem én tehettem róla: elfelejtettek szólni ...) Aztán gyorsan átöltöztettem Mátét a varázsló jelmezbe, közben már a kicsik felsorakoztak.
Ők énekeltek, "tekeredik a kígyó-ztak", verset is mondtak az óvó néni segítségével. na nem Sami, ő leginkább csak állt (a kígyós kivételével, ahol kézen fogták, így ment :)). de mit is várjak egy 2 hete ovis kisgyerektől. Egyébként szerintem nagyon is ügyes volt: beállt a többiek közé, nem keresett vagy sírt utánam, nem mondta, hogy ő bizony nem megy ... pedig ezek is teljesen érthetők lettek volna ...
A műsor után egyesével bemutatták, hogy ki minek öltözött. Samci volt a legelső, és nagy tapsot kapott.
Aztán a nagyok is bemutatták a jelmezüket. Ők elég sokan voltak, pár gyerek hiányzott csak, viszont a kicsik kevesen voltak sajnos.
A felvonulás alatt Pepcsit megetette a mama, és vele semmi gond nem volt, egy hangja sem volt neki : kis tündér :)
A felvonulás után a kezembe nyomták a tombolát, hogy áruljam, így a sütikre esélyem se volt egy pillantást sem vetni, de azért Máté vett magának :) Samci pedig jól elvolt a Balázsékkal (még jó, hogy ennyien mentünk (2 mama, Tamás, Balázs, Anita), így a gyerekekre nem volt gondom, és tudtam segíteni is. Máté nagy örömére nyertünk is a tombolán, úgyhogy hawaii, dizsi, napfény :)
Tavaly nem nyertünk .. akkor volt nyekegés.
Ezután elmentünk haza: már dél volt, így a kicsiket elaltattam, és készültem a délutánra, a következő felvonásra, ami a délutáni szánkózást jelentette.

Képek:
https://picasaweb.google.com/106241589772031548491/2012Febr?authkey=Gv1sRgCJHY_-b8tJu7OA#

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése