2012. február 17., péntek

Láz, kiütés, kórház

Az egész csütörtökön kezdődött (csak akkor még nem sejtettük, de így visszamenőleg könnyű okosnak lenni): Pepcsit nem nagyon lehetett letenni, egész nap ölbebaba szeretett volna lenni, ha letettem, akkor keserves sírásba kezdett. Keservesen, szívet fájdítóan, panaszkodósan sírt.
Este mondtam, hogy remélem, az éjszaka jobban fog telni. Szerettem volna, de nem úgy lett.
Fél 11-től rajtam aludt, sokszor kelt. Egyszer éreztem, hogy meleg, de nem annyira forró, hogy lázat mértem volna nála. Hőemelkedése viszont biztosan volt. De 38°C alatt nem csillapítunk lázat, igaz alatta nem is láz van, csak hőemelkedés.

Reggelre az arcán, a bal halántékánál 3 piros kis folttal ébredt. Arra gondoltam, hogy megnyomta a pizsamám gombja. Egészen addig ezen a véleményen voltam, amíg el nem kezdtem vetkőztetni.
Az egész teste, keze-lába piros foltos volt. Aztán a fején is jöttek elő folyamatosan. Az előzőek pedig múltak el.
Piros, dudoros foltok - mintha szúnyogcsípések lettek volna (amikor megcsíp a szúnyog, és piros lesz körülötte, belül pedig felpúposodik).
Aztán amikor egymás hegyén-hátán lettek a kis arcán, felötlött: tipikusan olyan, mintha csalán közé esett volna, és összevissza csipkedte volna. Lázas is volt. (ááá, nem is tudom, épp akkor mennyi, azóta vagy milliószor mértem)

Délelőtt felvittem az orvoshoz. Diagnózis: piros a torka, a tüdején is van valami. Kapott ceclorettát, calcimuscot, köptetőt. Amikor a drnőnél voltunk, épp nem volt lázas, és nem volt sok folt sem rajta.
Délután 39,2-re felment a láza, és nagyon, de nagyon foltos lett. Aztán ahogy ment le a láza, a foltok is szűntek. Estére viszont mindkettő visszajött. Plusz a szeme alatt vizenyős lett és a szája is bedagadt. Zsolti erősködött, hogy vigyük el orvoshoz, de a háziorvosi ügyeletre nem akarta. Vigyük kórházba (én sem bántam, mert ahogy utánaolvastam a csalánkiütésnek, komoly következményei is lehetnek, a szájüreg belülről is dagadhat, ami nehezíti a légzést, és fulladás is bekövetkezhet.)

Este 3/4 8-kor irány Siófok: gyerekosztályra beutaló kell, úgyhogy megkerestük az ügyeletet (ugyanolyan sima, mint itthon lett volna, nem gyerekorvosi-ügyelet). Beutalóval irány vissza a gyerekosztályra, ahol fel is vettek minket. Gondolhattam volna, hogyha bemegyünk a kórházba onnan haza nem engednek. Úgyhogy maradtunk. Drága kis hősöm minden nagyon jól tűrt.

Szombaton szinte egész nap csak aludt Pepcsi, elnyomta a láz és a gyógyszerek.
Pénteken és szombaton csak szopizott, gondolom fájt a torka, aztán vasárnap este már evett egy üveg bébiételt és utána már minden ok volt. Persze hallgattam érte, hogy miért nem teáztatom, de nem akartam vitatkozni, hisz ha kellett, akár 10 percenként is mellre tettem volna -szóval folyadékot biztosan ivott eleget. Szegénybe a gyógyszereket is elég volt beleimádkozni, mást nem is engedett a szája közelébe, csak a cicit. Azonban így is kellett, hogy vasárnap a biztonság kedvéért kapjon egy infúziót, mert kezdett a nyelve és a szájnyálkahártyája száradni.

Szombaton a fül-orr-gégészetet is megjártuk, ahol megállapították, hogy mandulagyulladása van. Mellette makacs, magas láz és foltok (változó, mikor mennyi és milyen élénk -ezek már más foltok voltak, csak pirosak, de nem csaláncsípés-szerűek, pedig ezek is csalánkiütéses foltok voltak mégis.

Calcimusc mellett fenistil-cseppeket is kapott a foltokra, antibiotikumot pedig a torkára. A makacs láz vasárnap délutánra múlt el (nurofen-szirup és kúp nem nagyon hatott, Cataflam csepp kellett, plusz hűtőfürdő és priznic is kellett, hogy lemenjen neki- elég durva volt)

Egyszer ez után még belázasodott hétfő délelőtt, de akkor csak 38,3 volt popsiban (előtte folyamatosan 39 körül). Vasárnap du még azt gondoltuk, hogy a láz és a kiütés együtt jár, de hétfő reggelre nem volt lázas, viszont tele volt foltokkal.
Kedden már se láz, se folt nem volt. Az orvosok szerint a mandulagyulladás bakteriális eredetű, és az okozta a magas lázat és a fertőzés miatt alakult ki ez az allergiás bőrreakció (csalánkiütés).
Szerdán még vért vettek. Az eredményei jól lettek, és utána sem jött vissza sem a láz, sem a folt, így csütörtökön hazajöhettünk végre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése