2010. szeptember 4., szombat

Komp, dinók, állatkert, tűztorony, babanéző

Az augusztus 20.-ai hétvégére eredetileg Felsőörsi pár napos nyaralást terveztünk, de zsoltinak nem volt sok kedve hozzá, inkább ment volna a boglári napokra. Viszont az igali fürdőzéskor Zsombi kedvet csinált Máténak a Füredi dinókiállításhoz, ami meg lett neki ígérve. És Veszprémbe is illett egy látogatást tennünk, hisz meg szerettük volna nézni az unokatesóm kis Kiráját, aki négy hetes volt akkor. Füred, Veszprém, utazás -ez viszont sok egy napra a gyerekeknek, így egy éjszakát Veszprémben töltöttünk.
Persze szegény Samu alvásrendje igencsak megzavarta az utazás, pedig igyekeztünk úgy menni, hogy az autós utak alvásidőre essenek. Persze ahogy megállt az autó, Samu szemei kipattantak.
1. élmény: komp.
Tavaly már gondoltam rá, hogy Máténak tetszene egy Balatoni hajókázás, de akkor nem volt rá vevő. most sem nagyon lelkesedett kezdetben a kompért, aztán annál nagyon volt az öröme, amikor már fent voltunk. Samu is élvezte.
2. élmény: dinókiállítás.
Nagy lelkesedéssel kerestük, nagy nehezen meg is találtuk. Háát, a belépőjegy igencsak húzós volt, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy nem megyünk be mindannyian. Elsőre a Zsolti ment be a Mátéval, de hamar helyet cseréltünk. Sokfajta dinó volt, nagyok, műanyag (vagy mifene)-ból. De sajnos a hely kicsi volt, és bizony azt éreztem, hogy nem éri meg a pénzét a kiállítás. Persze Máténak nagyon tetszett, főleg, hogy ez időtájt épp egy dinós mese volt a kedvence, és a dinókra rá is lehetett mászni.
3. élmény: Veszprém, tűztorony
Rokonokhoz megérkeztünk, utána elmentünk sétálni kicsit. A 2 fiú felment a tűztoronyba (szintén nagy élmény), megnéztük a várat is.
Másnap elmentünk az állatkertbe. Samu elaludt a babakocsiban (igaz, nem végig), Máté pedig lelkesen nézte az állatokat. A kedvenc a majomház volt, ahol épp bent voltak a csimpánzok, és igencsak közel mentek az üveghez. Bizony, eléggé játékosak voltak, bemutatót tartottak, ami Mátét nagyon lenyűgözte. Megnéztük a többi állatot is (nem mindet), de elég volt.
Aztán a kis Kirában gyönyörködtünk, gyönyörű hajasbaba :)
Hazafelé megálltunk Zamárdiban fürdeni, de nagyon hideg volt a víz, már nem is volt igazi strandidő, úgyhogy nem időztünk sokat.