2010. szeptember 26., vasárnap

Kistestvér érkezik

Bartos Erika: Anna és Peti
Kistestvér érkezik
Ez a teljes címe a könyvnek, amit Máté pár hete kapott. Írtam már róla, hisz mérföldkő lett Máté könyv- és mese-szeretetében, de nem véletlen volt ez a könyv-választás.
Az eredeti tervek szerint ezen könyv első fejezetével (Kistestvér érkezik) szerettem volna Máténak elmondani, hogy neki is lesz még egy kistestvére. Nem egészen úgy jött össze a dolog, ahogy terveztem, hisz azt gondoltam, hogy az említett fejezetet csak akkor olvasom el neki, amikor már tudhat a tesóról, de annyira tetszett neki a könyv többi meséje, hogy nem lehetett kihagyni, kikövetelte magának, hogy ez is el legyen mesélve.
Azért mégiscsak kötődik hozzá, ahogy megtudta.
Így történt:
Épp az ominózus részt olvastam neki, gondoltam, ha a végére érünk, elmondom neki. Erre alig kezdtem el a mesélést, ezt mondta:
Nekem kettő kistestvér kell. Egy van, Samu, de kell még egy.
Hát erre mit mondhattam volna: Mondok neked egy titkot: anya pocakjában már bent van a másik kistestvéred.
Örült neki :) Azóta is puszilgatja, cirógatja a pocakomat, és mindig megemlíti Samu mellett a másik kistestvért is.
Először azt mondta, kisfiút szeretne. Én azt mondtam, én inkább kislányt. Erre első reakció: Akkor neked egy kislány, nekem egy kisfiú :)
Azóta már a kislány mellett van (hisz ők már itt vannak ketten fiúk :))

A mamáéknál is aznap akartuk elmondani a tesót, amikor Máté megtudta. Azt mondtuk Máténak, hogy titok, de véletlenül elszólta magát a dédi előtt: Nekünk lesz még egy kisbabánk!
Mondtam neki, hogy remélem, az oviban nem fogja szétkiabálni.
Válasz: csak a gyerekeknek mondom el. :)
-A gyerekeknek se mond el!
-Akkor csak a Pajornak!
-Neki se! Titok!
Aztán a kis barát 2 napig nem volt oviban, addig nem is tudta meg senki Mátétól. 3. nap ment a barát, és kiderült, Máté elsúgta neki, de Kristóf nem értette mit súgott Máté :).
Úgyhogy titok maradt még egy hétig. Aztán már nem :)
Bezzeg a Vera mamának nem árulta el, 4 napig mondtam neki, hogy újságolja el a mamának, de nem, mert titok. Bezzeg a kis barát tudhat róla!

1 megjegyzés: