2010. szeptember 4., szombat

Művészeti napok

Nagyon vártam idén is a művészeti napokat, hisz ez egy olyan esemény, ami igazán megdobogtatja a szívemet. Mert olyan színdarabokat láthat az ember (és a gyerek is), amit egyébként nem. Persze az oviból többször mentek Mátéék tavaly az iskolába bábelőadásra vagy színdarabra, de ezekből úgy gondolom, sohasem elég.
Első nap: első előadás

Móricz Zsigmond négy egyfelvonásosa:
A násztehén; Kvitt; Lélekvándorlás; A dinnyék

Bár nem láttam mind a 4-et, csak 2-őt (mert ugye fürdetni kellett), de az nagyon tetszett. Aztán anyu megnézte a maradék kettőt is, azok is nagyon jók voltak.

Másnap Sallai Virág gyerekműsorával kezdtünk, ami igazán lekötötte Mátét, nagyon tetszett neki. Egy bábelőadás volt a szomorú sündisznócskáról.

Délután szintén bábelőadás volt, de nem egészen a megszokott módon. nekem tetszett, Máténak kicsit hosszú volt.

Gór Nagy Mária színitanodásai a Paraszt Dekameront adták elő, ami igazán mulatságos és élvezetes előadás volt.

Vasárnap délutáni helység kalapácsa nekem nagyon nem jött be, főleg nem gyerekelőadás volt, aminek meg volt hirdetve. Gyerek nélkül, lehet tetszett volna, de Mátéval képtelenség volt megnézni. belelestünk a néptáncosok előadásába is, ők rengetegen voltak :)

Este viszont megnéztem Ilyés Lénárd monodrámáját, a Novocentót. Nekem nagyon tetszett, de ugyanakkor nagyon csalódtam. Az emberekben.

Egyszemélyes előadás volt, óriási színészi képességet kívánt, de nem a falusi embereknek való :( Sokan nem voltak képesek arra, hogy amire beültek (ez épp az iskola aulájában volt,a honnan nem lehetett észrevétlenül lelépni), azt végig is nézzék. Egyébként is kevesen voltak, és borzasztóan szégyelltem magam ... de az előadás óriási volt. Kár, hogy nem tudja mindenki értékelni.

Egyébként is mérhetetlenül felháborít, hogy itt van ez a páratlan lehetőség, számtalan színdarab, bábelőadás, stb, ami ráadásul ingyen van, és arra képtelenek az emberek, hogy elmenjenek, és megnézzék, vagy épp a gyerekeiket elküldjék vagy elmenjenek velük. Sok gyerek színházba sem jut el, mert nem tudja a szülő kifizetni a 2 színdarabos bérlet árát, és itt van ez az ingyenes előadássorozat, és elmenni is lusták. Na, mindegy nem mérgelődöm tovább, de nagyon elszomorító :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése