2011. április 19., kedd

Némi aggodalom

Amikor megszületett Peti, valahogy nem gondoltam, hogy az, hogy maszkon át kellett neki oxigént pumpálni, mennyire kell, hogy aggasszon engem.
És igazából még most sem tudom pontosan, mennyire kell/kellene aggódnom emiatt.
Mint írtam, szüléskor nem sírt fel, nem vett egyből levegőt miután leszívták a járatait. Ezt a csecsemősök is megismételték, de még akkor sem vett levegőt, ezért maszkon át pumpáltak neki oxigént. A Zsolti szerint 2x-3x, és a drnő szerint sem tartott az egész fél percnél tovább. Na persze ez nekem már elég ahhoz, hogy kombináljak, mi van akkor, ha ...
Bár a gyerekorvos azt mondta, hogy az elvégzett vizsgálatok alapján nem lát semmiféle oxigénhiányra utaló jelet, azért bennem mégis ott a kisördög (még ha nagyon kicsi is), mi van ha mégis ...
Mert ez nem derül ki azonnal. Gondolkodtom, hogy megmutatom egy gyógytornásznak, végülis veszítenivalóm nincs.
Persze nem teljesen magamtól jutottam erre az elhatározásra. Egy anyuka írta, hogy ő biztos ami biztos alapon azért megmutatná egy gyógytornásznak, mert ha kell, akkor jobb minél hamarbb elkezdeni, hogy később teljesen hibátlan legyen.

Ami még aggaszt, az az, hogy bár a zárójelentésében az van írva, hogy enyhe és közepes fokú születési a...(légzési nehézsége) volt, addig a kiskönyvében azt húzták alá, hogy újra lett élesztve.
De már pár pumpálás is annak számít?
Aztért szerintem nem ugyanaz, ha párat pumpálnak, vagy 10 percig kell ugyanezt csinálni, ill. más megint, ha leáll a szíve is. Nekem az az újraélesztés. Valami különbséget azért tehetnének ezek között.
18-án már hallásvizsgálatra kellett vigyük Petit (csecsemősök igencsak korai időpontot kaptak erre a viszgálatra, de szerencsére ezt alvás közben is el lehet végezni, nem is zavarta a kicsit, és szerencsére minden ok, tökéletesen hall), gondoltam felmegyek, megkérdezem Emit erről az egészről, ő mit mond.
Őszerinte régen, ha nem vett egy baba levegőt a leszívás után, akkor fejrefordították, jól megpaskolták, kicsit megrázták. Ma ez már nincs, helyette van a maszkon át pumpálás. Ő azt mondta, hogy tuti Peti is felsírt volna, ha fejreállítják.
Azon is agyaltam, hogyha a kölkdökzsinór feszült, akkor nem tudjuk, hogy meddig, és esetleg már ott gond lehetett, de erre meg azt mondta, hogy a baba szívhangjával semmi ond nem volt, hisz végig rajtam volt actg, és az semmit nem mutatott.
Azért kicsit megnyugodtam, szerinte az oxigénhiány is kizárt, ne aggódjak annyira, vannak ennél sokkalta durvább esetek is. Persze, ezt alá is írom, csak méis ott az a valami, ami nem hagy teljesen megnyuodni. Ha nem lett volna semmi baj, akkor tök nyugiban lennék, így viszont motoszkál valami.
Enyhe oxigénhiányos állapot következménye késői mozásfejlődés, később tanulási nehézség lehet. Amit úgyis csak utólag tudok (ha lesz) majd ráfogni a születési körülményekre. És egyébként is mi a késői mozgásfejlődés? Hisz olyan változó a gyerekek fejlődési menete ...
Talán egy kis idő múlva nem agyalok ezen, hisz évekig őrlődhetnék rajta, míg kiderül.
Azért hogy egy kicsit csillapodjanak a kedélyek a gyógytornászt meglátogatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése