2012. augusztus 30., csütörtök

Augusztus végi orgona

Tényleg megkergült az időjárás. És ez magával hozta a növények megkergülését is.
Egyszerűen nem tudom másra fogni, nem találok magyarázatot rá: orgona virágzás augusztusban.
Igaz, hogy idén elég korán nyílt az orgona, anyák napjára már el is virágzott, tehát április végén tündökölt. Imádom ... és olyan jó volt beszippantani az illatát most is. Csak fura.
Múlt héten egyik reggel- amikor a gyerekeket vittem az oviba- tűnt fel, hogy az utcánkban az egyik kerítés mellett, egy kisebb bokron virágzik valami. Halványlila, szép nagy fejű, sok apró virágból. Néztem, és már akkor orgonára gondoltam, csak furcsállottam, hogy most nyílik????
Aztán hazafele megbizonyosodtam róla. Ketten voltunk Pepcsivel, nem siettem, így nézegettem, és egy kicsit törtem belőle. Megszagoltam. Hamisítatlan orgona volt. Persze akkor a virágot is tökéletesen láttam, de ilyen csodát nem megszagolni igazi vétek lett volna :)
Vacilláltam, hogy vajon miért lehet ez? A növény kb. fele el volt száradva. Arra jutottam, hogy talán a nagy júliusi kánikulában eléggé kiszáradt, majd most, amikor nincs 40 fok hetekig, kicsit magához tért ... elkezdett rügyezni, hajtani, mint tavasszal, és friss virágot is hozott.
Persze lehet, hogy ez butaság, de jobb nem jutott eszembe. Mert nem egy-egy virágzat volt, hanem sok azon a kicsi fán ...

1 megjegyzés:

  1. Hallod,nálunk is ez van!Virág épp még nincs rajta,de megláttam a friss hajtésokat/rügyeket.Nem tudom hogy lesz e virág,de akkor figyelem!Tényleg érdekes...nekem pl virágzik a magról vetett levendulám is,pedig annak se kéne csak jövőre:)))

    VálaszTörlés