2012. augusztus 19., vasárnap

Nagyasszonyi búcsú

Augusztus 15. Hivatalosan ekkor van az andocsi főbúcsú, a Mária neve napi búcsú. Ez a nap idén szerdára esett, így előtte vasárnap, 12-én volt megtartva.
Mint minden gyereknek, az én gyerekeimnek is a búcsú szó a bazárt jelenti, ahol biztosan kap valamit, ha csak apróságot is, ami ugyan nem minőségi, de el lehet róla mondani, hogy a búcsúban kaptam :)
Az én fiaim a falunap óta nagyon várják a búcsút, a pontos napot körhintarajzzal kellet jelölni a havi naptárban, hogy pontosan számon tudják tartani, hogy mennyit kell még aludni, vagy hány szódásautó jön addig, ill. ikszelni lehessen a már eltelt napokat :)
Falunapon a lógós körhintán ültek, és szerettek volna járműves ringlisre is felszállni, de megegyeztünk, hogy nem lehet annyira, mert az rengeteg pénz, de majd a búcsúban felülhetnek rá. Ez volt az első ok, amiért várták.
A második a pezcukor-adagoló volt, amit a búcsú előtt kb. 2 héttel láttak a boltban, és bejelentették, hogy ők ilyet kérnek a búcsúban. Persze olyat ott nem lehet kapni, ezért megvettük akkor a boltban, és megbeszéltük, hogy anya elteszi, és a búcsú napján majd megkapják. Olcsón megússzuk ennyivel a búcsút, gondoltam.
Persze a napján a déditől mindegyik kapott egy ezrest, hogy abból vegyenek búcsúfiát, így a ringlisen és a pezcukor-adagolón túl Pepcsi kapott egy kis labdát, Sami egy trakit választott, Máté pedig egy 4 db.os bayblade-t kért, ami ugyan nem eredeti, de a célnak rövid ideig megfelel (mert nem olyan tartós).
A járműves körhintázás elmaradt, mert nem volt, de felültek a hosszú láncos ringlisre, igaz, a képeken elnézve Máté unott képét, lehet, hogy neki nem kellett volna :) Sami viszont rettentően élvezte, integetett, kacagott, kurjongatott. Bátyus levitte őket fagyizni és egy hatalmas dinnyét is vetettek vele hazafele menet.
Úgyhogy bár több felé elosztva, de mégsem volt olyan olcsón megúszott búcsú. A szentmisére én lenéztem Petivel (jó idő esetén a templomkertben tartják), de Pepcsi már nyűgös, álmos, éhes volt, így nem maradtam sokáig. Nagyok a bátyussal fagyiztak ezidő alatt, így a Marika mama többet láthatott a miséből.
Persze már most tudják, hogy a legközelebbi búcsún ki mit szeretne majd bezsebelni ... de reménykedem, hogy addigra elfelejtik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése