2012. április 14., szombat

Húsvét, locsolkodás és húsvéti szülinap

Vasárnap: a gyerekek nagyon várták a nyuszit. Egy gond azonban volt: nem készült itthon nyuszifészek. Viszont a nyuszi csak és kizárólag nyuszifészekbe tud tojni ...
De miért is nem lett nyuszifészek csinálva? Ennek időjárási oka van: szombaton a fiúk átmentek a Vera mamához fészket csinálni. Túl sokáig maradtak, és közben elkezdett szakadni az eső. Ugyan a mamánál elkészült a fészek, itthon már nem volt rá lehetőség. Ezért vasárnap reggel a gyerekek első dolga a felöltözés után a nyuszifészek-készítés volt. Kivonultak az apjukkal, és tépték, tépték a füvet :) majd reggeliztek.
Aztán mivel a mamánál volt fészek, átvonultak megnézni, tojt-e bele valamit a nyuszkó. Addig anya átment nyusziba, és gyorsan betettem a fészekbe az ajándékokat és a csokikat.
Boldogan jöttek haza a mamától, és amikor meglátták, hogy itt is járt a nyuszi, még jobban örültek.
Mamától mindegyik kisautót kapott (persze a csokinyuszi, csokitojás mellett), tőlünk pedig Sami Thomas, a gőzmozdony-os könyveket, Máté pedig 2 beyblade-et.
Aztán felmentünk a Marika mamáékhoz (Sami kirakót, Máté beyblade-arénát kapott ... persze Pepcsinek is hozott a nyuszi valamit :nálunk egy kis varrott labdát, anyunál kormánykereket, Vera mamánál bébikaját).
És azzal, hogy anyuékhoz mentünk, elkezdődött -kicsit előrehozottan- a locsolkodás is. Szomszéd néni szólt, hogy feltétlenül várja a fiúkat, viszont ő hétfőn nem lesz otthon. Szóval a fiúk átvonultak, és becsületesen elmondták a versikéjüket, és locsoltak.

Sami verse (ő csak ezt tudta, de mindenhol ügyesen elmondta):
Zöld erdőben jártam, kék ibolyát láttam,
el akart hervadni, szabad-e locsolni?
Máté 4 verset tudott. Megbeszéltük, hogy az utoljára tanult hosszút mondja majd, de aztán mire odaért, addigra a másikat szavalta. (aztán hétfőn már a megbeszéltet mondta).
Ő ezeket tudta (a Zöld erdőben ...-en kívül):
1. Zöld erdőben jártam, két kis bocsot láttam,
szeretik a mézet, ide a pénzet. (csak a Marika mamánál volt engedélyezve ... már tavaly is)
2. Rózsafának tövéből rózsavizet hoztam,
az lesz ma a legszebb kislány, akit meglocsoltam.
3. Korán reggel útra keltem,
se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
térdig kopott már a lába,.
Bejártam a fél világot,.
láttam sok-sok szép virágot,
a legszebbre most találtam.
Piros tojás, fehér nyuszi,
locsolásért jár egy puszi.

Aztán hazahoztam aludni őket, majd délután a Marikát és a leányait is meglocsolták.
Délután még elmentünk az Ilonka nénjéékhez is.

Hétfőn alig várták, hogy locsolkodni induljanak. Nagyon be voltak sózva. Felöltöztek, megreggeliztek, és indultak.
És hogy merre jártak?
Természetesen engem locsoltak meg először.
Jártak a Vera mamánál, a Piroska néninél, Marika mamánál, Erzsi néninél, Páléknál, a keresztanyujuknál, Ilonka nénjénél, Hannánál, és Samci járt a Gabikánál is.

Délutáni alvás után a Zsombiékat vártuk, hogy vendégségbe jöjjenek. 5 körül értek, és velük a húsvéttel egyetemben megünnepeltük Pepcsi első szülinapját is. Amíg a fiúk délelőtt locsoltak, én készülődtem: csináltam kaszinótojást, tormakrémes sonkatekercset, sajttekercset, sajtos rolót és elkészült Pepcsi tortája is, egy túrókrémes, babapiskótás teknős-torta.
Amíg a fiúk délben aludtak, feldíszítettük a konyhát, nagyon nem volt jó időnk, kint nem tudtunk volna huzamosabb ideig lenni.
Gyerekek jól elvoltak bent, aztán örültek a nyuszinak, csodálták a tortát, persze enni nem nagyon ettek. Aztán kicsit később ki kellett velük menni. Még jó, hogy Pepcsi bárkivel jól elvan, így ő bent maradhatott.
A tortából csak a  teknős banán-lábait ette, hisz épp előtte uzsonnázott, de másnap nagyon jóízűt evett a túrós-babapiskótás tortából is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése