2012. április 14., szombat

Samci az oviban, Máté a boltban

Mennyire mások a gyerekeim ...
természetre inkább, kinézetre még mindig azt hallom, hogy lehetnek ennyire egyformák.
Csütörtökön, amikor mentem Samiért (meg Mátéért is, de most Samciról van szó), az óvó néni azzal fogadott, hogy bizony bemutatkozott Sami. Nem lehetett jó napja, vagy nem tudom mi lehetett, de verekedett, lökdösődött, és a cselekedetei következményeként az óvó néni mellett kötött ki (következő lépés vajon a sarok lesz?).
Furcsa ez nekem, Máté soha nem állt a sarokban, nem volt vele semmiféle magatartásbeli probléma az oviban, pedig otthon eléggé értetlen.
Persze tudom, hogy Sami más, talpraesettebb, életre valóbb, leleményesebb, nem hagyja magát, ha bántják visszaüt, de nem csak vissza, hanem oda is. Bár ő azt mondta nekem, hogy nem verekedett, aztán kibökte, hogy lelökte a Jocikát a székről, és hogy azért bántotta a Krisztiánt, mert ő játszani akart vele (vagy a játékkal, ami a Krisztiánnál volt), de a Krisztián azt nem akarta. És mivel Sami erősnek érzi magát, így gondolom, odacsapott. Múlt héten,a mikor a tavaszi szünet és a betegségek miatt össze voltak vonva, és Sami volt az egyetlen kicsi, délben azzal fogadtak a nagyok, hogy Samci a főnök ... mi lesz itt, ha nagyobb lesz? Hisz ősszel is még csak kiscsoportos lesz a lelkem ...
Én mondjuk arra sem biztatom, hogyha bántják, adja vissza (apja igen, és az óvó nénitől is hallottam már -az elején amikor még csak oviba kezdtünk járni), de nem csodálkozom, ha Sami odacsap, akkor vissza is fogják neki adni. Aztán vagy letörik a szarva, vagy nem, vagy majd az idő maga oldja meg, hogy változik, és komolyabb lesz, és nem verekszik.

Máté
Csütörtök reggel, amikor vittem őket az oviba, Máté hozta magával az Erzsébet-utalványt, amit a mamától kapott pez-cukorkára. Nem akartam bemenni a boltba, de mondtam neki, hogyha  előre szalad, akkor bemehet, választhat 8 pez-cukorkát, fizethet és jöhet ki. Tudja, hogy hol van a  boltban, el tud 8-ig számolni, és tudja azt is, hogy mi a forgatókönyv a boltban, ha vásárolunk, hisz már közeledik a 6. szülinapja :)
Nagyon lelkes volt, előreszaladt, mi pedig a bolt előtt megvártuk. Természetesen zökkenőmentesen ment minden, ügyesen megoldotta. 8 cukorkával jött ki, mindegyikből 2-őt vett, egyet magának, egyet Saminak.
Olyan boldog volt, hogy ő egyedül vásárolt a boltban, mesélte az óvó néninek, a mamának.
Egyszer már volt egyedül a boltban (Marikánál), de ez mégiscsak a nagybolt volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése