2012. április 7., szombat

Kert / udvar

Amikor ide költöztünk (lassan 7 éve), az első tavaszon nagy lelkesen virágos portát szerettem volna. Az első lépés a muskátlis ablak volt. Aztán lett hozzá felakasztható petúnia is. Következő évben már alábbhagyott a lelkesedésem ... okultam az előző év tapasztalatából, hogy az én virágaim sajnos kiszáradnak, ha nincsenek locsolva. Aztán sóher vagyok, Istenem, sajnáltam pénzt kiadni virágokra.
Tavalyelőtt a járda mellett, az egyik oldalra végig büdöskét vetettem. Gyönyörű volt, igénytelen egy virág ... épp nekem való :) A másik oldalra, a kerítésen belülre, végig a kerítés mellé törökszegfűmagot vetettem. Gyönyörűen virágzott tavaly. Imádom. Ami nem tetszik benne, az az, hogy 2 évente nyílik csak, és kb. 2-3 hét alatt el is nyílt. Emiatt a büdöske sokkal hálásabb: egész nyáron virít és a fagyokig kitart.
Tavalyelőtt vettem még bohócvirágot, mert Máté azt választotta. Jó választás volt. Szintén gyönyörű, érdekes virágai vannak, és egész nyáron nyílott. Tavaly viszont nem volt az árusnál.
Idén odáig jutottam, hogy miért akarok a virágokon spórolni (de persze akarok, de azért virágok is legyenek), hisz egész nap itthon vagyok, had gyönyörködjek már bennük ...
Olyan jó kis ötletet láttam: farönk volt fektetve, virágtartónak kialakítva. Olyan klassz volt, gondoltam ilyen nekem is kell. A bibi csak az volt, hogy nincs itthon farönk. Anyuéknál volt, nem olyan nagyon vaskos, de megfelelőnek láttam azt is. Zsolti viszont nem volt valami lelkes, pedig annak is utánaérdeklődtem, hogy semmi extra szerszám nem kell a kivájáshoz, fűrésszel megoldható, de ő nem volt olyan lelkes az ötlet hallatán. Viszont ennyiben nem hagytam volna a dolgot, ha nem áll elő a dédi az ötletével, miszerint van a padláson teknő, vigyem el, tökéletes lesz az is ... az lett. Elhoztuk, fiúkkal lefestettük, földet tettem bele, és virágmagokat szórtunk bele. Remélem nemsokára elkezd bújni, és nagyon klassz, gyönyörű dísze lesz az udvarnak. Azért boltba menet, amikor láttam idén először a virágárust, és láttam, hogy idén árul bohócvirágot, nem állhattam meg, hogy ne vegyek párat ... ezek még bent várakoznak, lévén, hogy elég hűvös az idő ...
Szóval idén szép, virágos portát akarok, persze nem nagy befektetéssel, de mégis legyen ...
Büdöskét elültettem, törökszegfűmagot a kút köré szintén (nagyon nem szeretem, amikor a gyerekek a kút körül játszanak, és ez az ötlet ugrott ki a fejemből. gyönyörű lesz jövőre, már előre látom :) Teknőkben a virágmagok elvetve. Van még pár cserepem, hogy ne legyenek üresek vagy veszek valami olcsó, de szép virágot bele, vagy ültetek bele büdöskét :)

Kert: világ életemben azt mondtam, hogyha saját házam lesz, soha, de soha nem fogok kertben veteményezni. Eddig tartottam is magam ehhez az elvhez, de idén úgy döntöttem, lesz egy kis veteményesem ... nem sokminden, de mégis valami :) Cukorborsó, hagyma, zöldbab, kifejtős bab. A cukorborsó és a hagyma szépen kikelt az én nagy nagy örömömre.
Éééés, végre! Gyümölcsfákat is ültettünk: cseresznyét, sárgabarackot, őszibarackot, datolyaszilvát (remélem, mind megered!!!), és a teraszra dézsába áfonyát (vagyis ezt csak fogok, de a kis csemete már megérkezett.

Szóval sohase mondd, hogy soha ....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése