2012. május 4., péntek

22

Máté eddig a két alsó, középső fogát váltotta, most pedig a felső középső mozog. szegénynek nem fáj, de sokat macerálja, mozgatja, várja, hogy kiessen ... persze ebben nagy szerepe van a fogtündérnek is :)
Pár napja kezdte mondogatni, hogy  hátul is fáj a foga. Amikor először belekukkantottam a szájába, azt mondtam, hogy hátul bújik a foga, és egy kis csücsök kint van. Aztán ahogy jobban belemásztam neki, úgy jobban láttam, és bizony nem egy kis csücsök van kint, hanem az egész. lehet, mögötte is bújik és az fáj neki ...
Nem tudom miért, de azt gondoltam, hogy a fogzásnak az a menete, hogy átváltja az összes meglévő fogát, majd kibújnak a plusszok. A jelek szerint viszont nem ez a sorrend, hisz ahogy számoltam a fogait, akkor kiderült, hogy felül 6-6, alul 5-5 van neki. Szóval 2 felül észrevétlenül kibújt és a 7.-ek helye is megvan. Úgy kell elképzelni, mint 7 egymás melletti cölöp, amiből 6-nak az alja piros, felül fehér, a 7. viszont piros, és fele akkora, mint a többi. Kíváncsian várom, hogy a többi is ilyen észrevétlenül bújik-e ki, vagy azokkal megszenved szegény.
Ja és, megyek, kiderítem, mi a fogak kibújásának menete :)

3 megjegyzés:

  1. Én úgy tudom, hogy először kibújnak a hatosok, aztán kezdődik a váltás, a hetesek valamikor közben, a nyolcasok meg majd, ha bölcs lesz :) De pl Marcinak is előbb potyogtak az elsők, mint kijött volna a hatos.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Neked van igazad, Timi!
    Ezt találtam:
    http://szuloklapja.hu/baba/body/cikkek.php?VALASZTAS=teljes_cikk&CIKK_CIME=Fogv%E1lt%E1s%2C+avagy+%E9rkezik+a+fogt%FCnd%E9r
    Lehet, hogy Máténál is előbb bújt ki a két felső hatos, minthogy a két alsót váltotta volt, de az is lehet, hogy nem. Az igazság az, hogy nem is figyeltem a hátsó várható fogakra. Ami viszont biztos, hogy alul még 5-5 van, és kettőt már váltott :)

    VálaszTörlés