2012. május 18., péntek

Készülődés

Szombaton tartjuk Sami szülinapját. Igaz, hogy a napja vasárnap lesz, de a focista apukák miatt a szombatot választottuk. Zsolti mind2 nap délelőtt dolgozik, úgyhogy neki mindegy volt.
Én meg készülődök gőzerővel. Mivel tervezgetős vagyok, így a hét elején összeírta a sütik hozzávalóit, megvettem, hogy időben neki tudjak állni, ne mindent egy napon kelljen elkészíteni.
(azon része, hogy kik jönnek és mik lesznek az asztalon már rég kész volt)
Szerdán összegyúrtam, Mátéval kigombócoltuk, én pedig megsütöttem a sajtos tallérokat. Tökéletes, hisz ez a ropogtatnivaló száraz, nem árt neki, ha áll pár napot. Annyi teendő volt vele, hogy el kellett dugnod valami rejtekhelyre, mert szombatig mind elkopott volna. Kaptak belőle, persze, mert szeretik, de aztán megbeszéltük, hogy a szülinapi buliig nincs több :)
Tegnap mézes krémest gyártottam. A múltkor, Szandi ballagójára csináltam életemben először. Akkor másfél adagot gyúrtam, de elkövettem azt a hibát, hogy a recept szerint írt lisztmennyiséget egyben hozzáraktam, így eléggé kemény lett a tésztája ... alig tudtam kisodorni egy adagnyi nagyságúra.
Most nem követtem el ugyanezt a hibát. Kevesebb lisztet tettem, és apránként tettem csak hozzá később, ha kellett. Nagyon jó kis tésztája lett ezúttal: könnyen sodorható, nem ragadós, puha, nem törős, nem megkeményedős sütés után. Az íze is biztosan finom, holnap ki is derül :)
A tegnapi napon még meggyúrtam a tortához szükséges barna fondantot. Kissé elborzadtam, hogy milyen sok porcukrot felvesz, de remélem nagyon klassz lesz, könnyen formázható, és egy szuper torta készül majd a segítségével. 
Ma Samci tortáján volt a sor. Amikor először kérdeztem, milyen tortát szeretne a szülinapjára, annyit mondott, hogy csokisat. Ekkor azt találtam ki, hogy legyen csokis, amit mackófej formájúra csinálok majd. Ok is volt, tetszett neki, erre ma reggel bejelentette, hogy ne macis tortája legyen, hanem autós ... na bumm. Persze nem engedtem neki, szépen elmagyaráztam, hogy anya olyat még nem tud, most a macison teszteljük a fondantot, aztán ha ez sikerül és Mátéé is, ami egy sünitorta lesz, akkor jövőre megcsinálom majd az autósat. Ha még akkor is ez lesz az óhaj :)
Gondolkoztam, hogy milyen tésztából is csináljam a lapokat. Két tortás oldalt néztem meg, az egyiken a piskótát javasolják, másikon egy tejes-olajos tésztát. A másodikat választottam. Laponként írta a sütést, így jól elhúzódott az egész, de végülis végeztem és nagyon finom lett a tésztája. Csináltam egy 4 lapos rendes tortaformát, + sütöttem egy plusz lapot, amiből kivágtam a mackó füleit, és mivel sok tészta maradt, így nyakkendőt is csináltam neki. Fincsi krémet főztem (ezt is duplán, mert olyan figyelmetlen voltam a recept olvasásakor ... és akinek nincs a fejében, legyen a lábában /kezében, idejében :() Megtöltöttem a lapokat, és meggyúrtam a fehér fondantot is. Holnap maci-öltöztetés! Nagyon várom, és bizakodom, hogy minden a legjobban sikerül majd! Mind a tortával, mind  a szülinapi bulival ... Sami nagyon várja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése