2012. május 6., vasárnap

Anyák napja

Számomra a karácsony után -vagy inkább mellett- a legfontosabb, leg érzelemmel telibb ünnep. Szeretem. Főleg, mióta óvodás Máté ... a gyerekek kis produkciója olyan kis bájos, aranyos. Azt gondoltam az első előtt, hogy én biztosan az az anyuka leszek, aki végigbőgi a műsort a meghatottságtól. Aztán amikor odakerültem, inkább csak mosolyogtam, hisz a picik nem olyan komolyan és beleéléssel mondanak verset, mint pl. a nagy iskolások. Szóval elmaradt a sírás.
Viszont idén, amikoris Máté már nagyobb, szebben mond verset, meghatóbb volt számomra, mint eddig. Igaz, a könnyem nem buggyant ki most sem, de a szemem sarkában azért gyülekeztek. Többször is. Csak nagy nyelések  és koncentrálás árán nem folytak végig az arcomon.

Péntek reggel az óvó néni azzal várt, hogy ne lepődjek meg délután, hogyha Sami nem nagyon akar részt venni a műsorban, mert bizony a próbákból sem nagyon vette ki a részét.
Nem lepődtem meg már ekkor sem, mert én bizony már előre érdeklődtem tőle, hogy tanulnak-e verset anyák napjára. Samci válasza az volt, hogy nem. Csak a Csabi és a Janika tanul. Kérdeztem: Te akkor mit csinálsz: táncolsz, énekelsz?
Erre a kis őszinte: Nem, én játszok. na, ezek után vajon mit is várhattam volna? Még ha nem is kaptam volna a felhívást :)

Bár igaz, hogy beígértem a fiúknak egy fagyit, ha ügyesen elmondják a verset, és szabadkoztak is, hogy úgy lesz ...aztán nem lett.
Mindkét gyerkőc ment a csoportjához, le is ültek szépen a helyükre, az anyukákkal, nagymamákkal szemben. Talán ez lehetett a baj ... a közönség. Samci ugyan elült egy darabig, de még a műsor elkezdése előtt elkezdett anyázni ... mielőtt sírásra csempült volna a szája, odamentem hozzá, aztán már nem is akart elszakadni tőlem, én meg nem erőltettem ... hisz olyan kis picurka még. Úgyhogy szépen fogtam Samut, és leültem vele a gyerkőcök mellett a sor szélére. Ott szépen végighallgattuk a műsort, néha mondott pár szót, törte a mákot, de kb. ennyi volt , nem akart csinálni mást, de nem is nagy mondókás, verses, nem is vártam mást. azért szívesen lefényképeztem volna, de mindegy, közös kép azért készült rólunk.

A nagyok ügyesek voltak, verseltek, énekeltek, aranyosak, ügyesek voltak. És igazán megható volt, hihetetlen, hogy már közel 6 éves nagyfiú Máté, aki szépen, hangosan, tagoltan tud verset mondani. Készült videó is, bár az eleje lehet, hogy lemaradt, de itthon is elmondattam vele a biztonság kedvéért.

Ennél szebbet ki látott,
ha nyílanak a virágok?
Akár piros, akár kék
minden virág csodaszép.

Ezer virág a kertünkben,
csupa piros, csupa kék.
Nem tudom hogy melyik tetszik,
mert mindegyik csodaszép.

Köszöntsétek édesanyám
májusi virágok!
Nekem van a legjobb anyám,
azért vagyok boldog!

A képek és a videó itt található:
 https://picasaweb.google.com/106241589772031548491/2012Majus#

Még annyit hozzátennék, hogy bár nagyon szerettem volna látni Samit is ovisan az első szerepléskor ügyesen kiállni, de egyáltalán nem bántam, hogy nem így történt. Mert: nem a sorban ült sírva, hanem az ölembe kuporodott, hozzám bújt, az én kezemet cirógatta :) és ezzel bizony jobban kifejezte, hogy mennyire szeret engem (alapban is nagyon bújós), hogy fontos vagyok a számára. Mert ha baj van, fél valamitől, valami ismeretlentől, akkor ott vagyok neki én, akihez nyugodtan jöhet és bújhat, hogy helyreálljon a kis lelkében a béke :)

Pepcsivel kapcsolatban meg csak annyit, hogy néha már tehernek érzem, hogy szopi közben alszik el, hogy utána tartani kell egy darabig, hogy le tudjam tenni, és ez nem is sikerül mindig elsőre. DE! Százszorta jobban imádom, amikor szopi közben cirógatja  a kezem, vagy a szemembe nézve huncutkodik. Amikor pedig elaludt, és a kezemben tartom, feje a mellkasomon, és hallom a szuszogását, érzem az illatát, a bőrömmel a selymes kis bőrét, illetve az állammal a puha kis hajacskáját, az szintén felemelő érzés, ami megdobogtatja a szívem.

Máté viszont nem olyan bújós, hisz ő már nagy lassan 6 éves lesz, de azért tőlem még elviseli a búcsúzkodáskor kapott puszit :) -na jó, azért máskor is kap ... még ha nincs is oda érte annyira.

http://www.youtube.com/watch?v=SRjpYGKEV4I
http://www.youtube.com/watch?v=5yGcttGPMiI
http://www.youtube.com/watch?v=VBt6aP3xoQI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Y8LS2lDq-0Y&feature=related
 http://www.youtube.com/watch?v=BcbMK2BOy_Y

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése